Communicatie en PR: Hoe bereik je de massa?

Communicatie en PR: Hoe bereik je de massa?

Willen we het niet allemaal met onze webshop, blog, vlogs en social media kanalen? De massa bereiken. Doordat er online op elk gebied zo veel concurrentie is, kan het moeilijk zijn om daar nou net boven uit te steken. Een voordeel dat de online wereld wel met zich mee brengt is dat je veel mensen tegelijkertijd kan bereiken. Wel zijn daar een aantal belangrijke stappen voor nodig welke wij voor je op een rijtje zetten.

Herken je doelgroep

Een groot probleem waarom het bij velen niet lukt om een grote groep mensen te bereiken is dat ze geen juiste doelgroep voor ogen hebben. Wil je vrouwen aanspreken of juist mannen? Mensen welke een specifiek beroep hebben of een bepaalde hobby. Zijn mensen uit een bepaalde regio ook interessant of focus je liever op heel Nederland? Een goede manier om je ideale doelgroep te bepalen is door je ideale klant voor te stellen en deze ook uit te werken.

Gebruik een schema

Wanneer je mensen wil bereiken gebruik dan een publicatieschema. In het publicatieschema kan je bijhouden wat je precies wil plaatsen en op welke kanalen. Het is goed om al je kanalen hierin op elkaar af te stemmen. In het publicatieschema zet je de timeslots van wanneer je iets wil gaan plaatsen. Post niet te vaak iets. Ook kan je hierin je herhalingspost kwijt, zorg er wel voor dat je ook de herhalingposts goed spreidt. Bang om vergeten wat te plaatsen? Gebruik dan de planning tools welke vele social media kanalen ook beschikbaar hebben staan. Zo kan je snel en efficiënt al je social media berichten in plannen.

Wek interesse

Interesse wekken van potentiële klanten en huidige klanten kan altijd met een leuke winactie of wedstrijd. Bij de winactie kan je een product verloten onder volgers of bij een like en deel actie. Vergeet vooral het liken en delen niet, hierdoor kan je veel extra mensen bereiken.

Zet influencers in

Wanneer je graag een extra stukje PR voor je product of bedrijf wil doen kan je een online influencer hier voor inzetten. Online influencers hebben vaak zelf een grote following welke zij online kunnen bereiken. Promoten ze wat jij de klant te bieden hebt dan zal je product beter bekend worden en krijg je waarschijnlijk zelf ook een hoop volgers erbij.

Communicatie met je volgers

Wat bedrijven soms vergeten is dat ze moeten blijven communiceren met volgers en klanten. Ga in dialoog met ze en stel vragen, reageer op geplaatste reacties, neem deel aan discussies en bedank ze wanneer ze iets van jou hebben gedeeld. Kortom: bouw een relatie op.

Reacties zijn gesloten.