Zoekmachineoptimalisatie om de massa te bereiken?
Als je pas net komt kijken bij zoekmachineoptimalisatie, kun je vrij makkelijk de kluts kwijt raken doordat er tegenwoordig zoveel informatie beschikbaar is. Je kunt zelfs ontmoedigd raken om eraan te beginnen. Echter, wil je natuurlijk wel de massa weten te bereiken. Je zal dus toch ergens moeten beginnen, maar waar?
Start met het optimaliseren voor smartphones en tablets
Smartphones en tablets zijn hedendaags onmisbaar. Iedereen gebruikt ze zowat. Daarom is hiermee beginnen een belangrijke eerste stap om te nemen in jouw reis op het SEO-pad. De snelheid en algemene prestaties analyseren en testen maken hier onderdeel van uit. Als iemand de ervaring krijgt dat jouw website langzaam werkt, kan dat leiden tot een gemiste kans. Niemand zit te wachten op lange laadtijden.
Buiten het feit dat iedereen een mobiel apparaat heeft, is het ook nog eens zo dat mensen steeds meer tijd hierop doorbrengen. Daarom is deze stap écht een must en cruciaal om veel mensen te bereiken. Het gaat zelfs nog verder; zoekmachineoptimalisatie in 2019 vereist dat je de mobiele consument begrijpt. Hun zoekgedrag is anders dan die van iemand die achter een computer zit. Mobiele gebruikers zoeken namelijk vaak dingen op terwijl ze onderweg zijn.
Leer te begrijpen hoe mensen zoeken
We concentreren ons meestal op welke zoekwoorden het beste presteren. Het is natuurlijk goed om zoekwoorden te testen, maar hedendaags is het meer van belang om te begrijpen wat de intentie is van iemand die naar jouw content op zoek is. Het is niet meer genoeg om te zoeken naar keywords die leiden naar jouw website. Als je weet hoe de door jouw geselecteerde doelgroep gebruikt maakt van de zoekmachine, stelt het je in staat om jouw website beter te optimaliseren om gevonden te worden door de massa.
Negeer nooit het menselijke element
Een succesvolle SEO-strategie is er een die het menselijke element niet zal negeren tijdens het toepassen van SEO. Niet enkel de juiste keywords tellen mee in de bepaling van jouw positie, maar juist erachter komen hoe die door jouw doelgroep worden gebruikt is een bepalende factor.
Als je content begint te creëren, denk dan te allen tijde als eerst aan je doelgroep. Het moet niet enkel de interesse opwekken, maar het moet ook de content zijn die zij nodig hebben. Zodra je weet wat de bezoeker wilt, is het tijd om jezelf meer te concentreren op de optimalisatie.
Analyseer jouw zoekverkeer
Als je twijfelt over waar te beginnen met betrekking tot het analyseren, begin dan Als je niet zeker weet hoe je aan de slag moet gaan en wat je moet testen, begin dan bij je zoekverkeer dat op dit moment plaatsvindt. Bekijk je tien beste berichten en vergelijk wat overeenkomt. Dit is informatie waar je iets aan hebt, omdat je dan weet waarvan je meer moet creëren!